دوشنبه , آوریل 29 2024

کره جنوبی رقیب ChatGPT را معرفی کرد

شرکت کره‌ای Naver از چت‌بات هوش مصنوعی CLOVA X رونمایی کرد که رقیب ChatGPT است و به زبان کره‌ای پاسخ می‌دهد.

Naver مدل هوش مصنوعی پیشرفته HyperCLOVA X خود را راه‌اندازی کرد. این مدل با استفاده از ابررایانه‌ها و قابلیت‌های تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها ساخته شده است و سرویس‌های مختلف Naver از جمله چت‌بات CLOVA X را فعال نگه می‌دارد.

CLOVA X اساساً شبیه به ChatGPT است اما از تخصص Naver در زبان و فرهنگ کره‌ای بهره می‌برد. این چت‌بات می‌تواند با کاربران مکالمه داشته باشد و کارهایی مانند خلاصه‌سازی متن را انجام دهد.

علاوه بر چت‌بات CLOVA X، Naver یک سرویس جستجوی هوش مصنوعی به نام CUE را نیز معرفی کرد که توسط HyperCLOVA X پشتیبانی می‌شود.

مدیرعامل Naver گفت که این شرکت از فناوری‌ها و تجربیات خود در بخش‌های مختلف از جمله جستجوی وب و خرید آنلاین استفاده کرده است تا بتواند رقابت‌پذیری مدل هوش مصنوعی HyperCLOVA X خود را افزایش دهد.

نسخه بتا CLOVA X از امروز آغاز می‌شود و سرویس جستجوی CUE در ماه سپتامبر راه‌اندازی خواهد شد.

Naver همچنین اعلام کرد که در طول پنج سال گذشته 754 میلیون دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد یک مرکز داده بزرگ جدید با 600 هزار سرور افتتاح کند.

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه هوش مصنوعی بوده‌ایم. اخیراً شرکت متا از هوش مصنوعی جدیدی برای ترجمه رونمایی کرد که از 100 زبان از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند.

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …