پنج‌شنبه , می 2 2024

برچسب “بهبود یافته برای PS5 Pro”: چه ویژگی‌هایی برای دریافت آن لازم است؟

سونی برای اولین بار در PS4 Pro از عبارت “Enhanced” استفاده کرد تا نشان دهد بازی مذکور روی این کنسول از نرخ فریم یا رزولوشن بهتری نسبت به مدل استاندارد بهره می‌برد. طبق گزارش‌های جدید، سونی برای PS5 Pro نیز از همین سیستم استفاده خواهد کرد. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که سازندگان برای دریافت برچسب “بهبود یافته برای پلی استیشن ۵ پرو” باید چه ویژگی‌ها و بهبودهایی را در بازی خود اعمال کنند؟

وبسایت Insider Gaming به این سوال پاسخ داده است. طبق اسناد فاش شده، پلی‌استیشن به بازی‌هایی این برچسب را می‌دهد که شامل یک حالت گرافیکی انحصاری PS5 Pro باشند و موارد زیر را ترکیب کنند:

آپ‌اسکیل رزولوشن تا 4K با استفاده از PSSR
نرخ فریم 60 دائمی
افزایش یا بهبود ری تریسینگ (نسبت به بازی روی مدل استاندارد)

با توجه به ارتقای سخت‌افزاری PS5 Pro، دستیابی به این موارد دور از دسترس نیست. این کنسول شامل رم با 28 درصد سرعت بیشتر و کارت گرافیکی با 67 درصد فضای بیشتر (و 45 درصد سرعت بیشتر) می‌شود. پلی‌استیشن در اسناد خود نوشته است که ترکیب این موارد PS5 Pro را حدود 45 درصد سریع‌تر از مدل استاندارد می‌کند.

علاوه بر موارد بالا، بازی‌هایی که به هر کدام از موارد زیر دست پیدا کنند نیز برچسب “PS5 Pro ENHANCED” را دریافت خواهند کرد:

افزایش رزولوشن هدف برای عناوینی که روی یک رزولوشن مشخص در کنسول استاندارد اجرا می‌شوند
افزایش ماکسیموم هدف رزولوشن برای عناوینی که روی کنسول استاندارد رزولوشن‌ متغیری دارند
افزایش نرخ فریم هدف برای عناوینی که یک نرخ فریم مشخص روی کنسول استاندارد داشتند
اعمال ری تریسینگ

با این حال، برای بازی‌های بزرگ و سنگینی مثل GTA 6، ریچارد لیدبتر، بنیان‌گذار وبسایت تخصصی دیجیتال فاندری، اعتقاد دارد که پلیرها حتی روی PS5 Pro هم نباید انتظار نرخ فریم 60 را داشته باشند. لیدبتر این نتیجه را بر اساس عدم ارتقای قابل توجه CPU نسبت به مدل استاندارد اعلام کرده است.

در عنوان به جای “بازی‌ها” از “برچسب” استفاده شده تا تمرکز متن بر روی شرایط دریافت برچسب باشد.
متن به لحنی ساده‌تر بازنویسی شده و از اصطلاحات تخصصی تا حد ممکن پرهیز شده است.
اطلاعات مربوط به عدم ارتقای قابل توجه CPU در PS5 Pro و عدم امکان رسیدن به نرخ فریم 60 در بازی‌های سنگین به متن اضافه شده است.

همچنین بررسی کنید ...

الن ویک ۲ برای ترسو ها هم مناسب شد!

خبر خوب برای کسانی که از جامپ اسکر می‌ترسند! شرکت رمدی، سازنده بازی محبوب الن …