یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار افزایش یافت

5345345345345 - قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار افزایش یافت

قیمت طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1924 دلار و 98 سنت رسید. این افزایش قیمت به دلیل کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بوده است.

ارزش دلار در برابر سایر ارزهای دنیا کاهش یافته است و این امر خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرده است. همچنین، سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که یک شاخص کلیدی برای سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک محسوب می‌شود، در روزهای اخیر کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته جاری هستند تا از روند تورم و سیاست‌های پولی فدرال رزرو مطلع شوند.

نرخ اشتغال بالای آمریکا همچنان باعث افزایش دستمزدها و تورم می‌شود. این امر نشان می‌دهد که فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را برای مدت بیشتری در سطح بالا نگه می‌دارد.

تحلیلگران معتقدند که ادامه سیاست افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت طلا را به زیر 1900 دلار کاهش می‌دهد و حتی احتمال رسیدن آن به 1840 دلار هم وجود دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اجلاس جکسون هال گفته است که بانک مرکزی احتمالاً مجبور است نرخ بهره را برای کنترل تورم افزایش دهد.

بالا رفتن نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد و این امر باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا می‌شود.

طبق نظرسنجی‌ها، 56 درصد از سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در سال جاری میلادی یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت نقره و پلاتین نیز امروز با افزایش و کاهش 0.45 درصدی و 0.29 درصدی به ترتیب به 24 دلار و 72 سنت و 968 دلار و 72 سنت رسید.

همچنین بررسی کنید ...

بیت کوین در اوج: فتح قله‌های جدید و عبور از نقره

بیت کوین پادشاه رمزارزها در یک سال گذشته بیش از 60 درصد رشد کرده و …