چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

حسن بیادی: اختلاف مجلس و دولت طبیعی است

5876589 - حسن بیادی: اختلاف مجلس و دولت طبیعی است

یک فعال سیاسی گفت: موتور سیستم مدیریت اجرایی کشور خراب است، مثل این می ماند که موتور یک یخچال خراب باشد، نتیجه آن می شود که هر غذایی داخل آن بگذارند خراب می گردد؛ پس برای حل مشکل کشور باید موتور سیستم اجرایی کشور را تعمیر اساسی کرد .

از ابتدای سال 1402 اختلافات میان مجلس و دولت وارد فاز جدیدی شده است، به طوری که هر قوه سعی دارد توپ را به زمین دیگری بیاندازد و نزد افکار عمومی خود را مطالبه گر و طرف دیگر را ناکارآمد در پاسخگویی نشان دهد.

حسن بیادی در گفتگو با نامه نیوز درباره علت اوج گرفتن اختلافات بین دولت و مجلس گفت: این تئوری اشتباهی بود که برخی فکر می کردند اگر مجلس و دولت از یک جریان سیاسی باشند، کمتر با هم به اختلاف می خورند و در عوض تلاش و متمرکزشان روی حل مشکلات کشور و مردم قرار می گیرد.

وی افزود: همه نمایندگان وابستگی جناحی ندارند و طبعا با در نظر گرفتن شرائط روز و آینده نگری مستقل عمل می کنند بنابراین اگر امروز شاهد اختلاف بین دولت و مجلس نبودیم باید شک می کردیم اما نکته‌ مهمی را که به آن باید به توجه داشته باشیم اختلافاتی صوری و بعضا از پیش تعیین شده است که باعث می شود مردم سردرگم شوند و از پیگیری مطالباتشان دور بمانند. در واقع عدم توانایی قوا در رفع مشکلات، مشکل اصلی مردم است که هیچ کدام نمی توانند درد مردم را مداوا کنند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: نوعا تلاش مسئولان برای ماندگاری خودشان در اریکه قدرت می‌باشد والا بعضی از این وزرا و روسای دیگر سازمانها بدون استیضاح مجلس باید از پست خود کناره‌گیری می کردند.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره تأثیر کشمکش های بین مجلس و دولت بر انتخابات اسفندماه امسال، یادآور شد: اگر انتخابات سالم برگزار شود، قطعا این مسئله بر نتیجه اثری جدی خواهد گذاشت. البته درباره انتخابات این نکته مهم را باید مدنظر داشت که اعتماد مردم در این دوسال گذشته نسبت به ادامه ناکارآمدی دولتهای قبل لطمه بیشتری دیده است و مشارکت عمومی کاهشی چشمگیر داشته است .

وی با بیان اینکه هیچ وعده انتخاباتی محقق نشده، ادامه داد: هر زمان انتخابات می شود نامزدها با کلی وعده و وعید و بدون برنامه و یا برنامه‌های غیر قابل اجرا به میدان می آیند، وضعیت موجود را نقد می کنند و مسئولان وقت را به چالش می کشند و این طور جلوه می دهند که اگر آنها در مسند اجرایی بودند وضع متفاوت می شد اما وقتی رأی می آورند و در جایگاه مسئولیت قرار می گیرند، مردم مظلومانه می بینند که هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد. حتی هرچه می توانند برای مردم مشکل ایجاد می کنند و تا قدرت دارند دست در جیب مردم می برند .

بیادی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس آینده در اسفندماه تأکید کرد: مشکلات کشور با تغییر ترکیب نمایندگان مجلس حل نمی شود، باید تغییرات اساسی در سیستم مدیریت کشور صورت بگیرد، وگرنه هر اقدامی شود، نتیجه ای جز شکست حاصل آن نخواهد بود. موتور سیستم مدیریت اجرایی کشور خراب است، مثل این می ماند که موتور یک یخچال خراب باشد، نتیجه آن می شود که هر غذایی داخل آن بگذارند خراب می گردد؛ پس برای حل مشکل کشور باید موتور سیستم اجرایی کشور را تعمیر اساسی کرد .

وی افزود: اولین گام جلب اعتماد عمومی، مهربانی و کمک به آنان است نه اینکه با افزایش بی رویه و بی منطق قیکن اجناس و خدمات دولتی، از جیب مردم دولت را اداره کرد، افزایش چند صد درصدی پول آب ، برق ، گاز، تلفن و گوشت و مرغ مخصوصا خودرو چه معنا و مبنایی دارد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: تازه بعضی از وزرا و معاونین رئیس جمهور محترم و بعضی از نمایندگان مجلس طوری برخورد می کنند که باعث مشکلات مردم هستند و باید مجازات شوند. این دوستان ما فقط به یک سوال مردم پاسخگو باشند و آن این است که از اول فروردین تا کنون چند درصد دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمینه رفع معظلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را حل کرده‌اند منتظر پاسخ آنها هستیم.

منبع : نامه نیوز

همچنین بررسی کنید ...

قاهره: هرگز ارتباطمان را با تهران قطع نکردیم

سخنگوی وزارت خارجه مصر با پرداختن به آخرین تحولات تهران و قاهره گفت که روابط …