جمعه 10 فروردین 1403

چین از پردازنده نسل دهم اینتل کپی کرد

88989789987 - چین از پردازنده نسل دهم اینتل کپی کرد

یک شرکت چینی به نام PowerLeader اخیراً از پردازنده‌های جدید Powerstar x86 خود برای بازار داخلی چین رونمایی کرده و مدعی شده که این تراشه‌های جدید می‌توانند چند برابر سریع‌تر و بهتر از سایر محصولات مشابه چینی عمل کنند.

پردازنده‌های Powerstar x86 طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شنزن چین رونمایی شدند. اگرچه این شرکت چینی اطلاعات زیادی در رابطه با پردازنده جدید خود منتشر نکرده است، ‌ اما مدعی شده که این پردازنده‌ها بسیار کارآمد هستند و چندین برابر سریع‌تر از سایر پردازنده‌های ساخت چین عمل خواهد کرد.

به ترتیب، می‌توان گفت که پردازنده جدید Powerstar x86 می‌تواند با تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت‌های چینی Zhaoxin و Loongson رقابت کند. این دو شرکت پس از آغاز تحریم‌های ایالات متحده علیه بازار فناوری چین، به نام‌های بزرگ در بازار داخلی این کشور تبدیل شدند.

پردازنده‌های جدید Powerstar x86 تنها برای بازار داخلی چین تولید شده و PowerLeader انتظار دارد که طی یک سال، به فروش 1.5 میلیونی برسد.

شرکت PowerLeader اعلام کرده که پردازنده‌های سری Powerstar x86 برای بخش‌های مختلف از جمله آموزش، ادارات، صنعت مالی، پزشکی، بازار خرده‌فروشی و گیمینگ در نظر گرفته شده است. این شرکت چینی همچنین اعلام کرد که نقشه راه محصولات بعدی خود را آماده کرده و به توسعه خط تولید پردازنده‌های سری Powerstar ادامه خواهد داد.

محصول جدید یا نسخه تغییر برند یافته پردازنده‌های اینتل؟

در کنفرانس مطبوعاتی فوق‌الذکر، PowerLeader یک SKU به نمایش گذاشت که اسم رمز PL PSTAR P3 P3-01105 و همچنین سرعت 3.7 گیگاهرتزی بر روی آن حک شده است. این تراشه از لحاظ طراحی و ظاهر بسیار شبیه به تراشه‌های سوکت LGA 1151 و LGA 1200 اینتل است.

بر همین اساس، برخی تحلیلگران معتقدند که پردازنده‌های سری Powerstar نسخه کپی شده پردازنده‌های نسل دهم اینتل هستند.

منبع : شهر سخت افزار

همچنین بررسی کنید ...

کارت ویزیت استیو جابز به قیمت نجومی ۱۸۰ هزار دلار فروخته شد!

در یک حراجی جالب، کارت ویزیت امضاشده توسط استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اپل، با …