یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

آیفون ۱۶ با نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و پردازنده A18 Pro رونمایی می‌شود

34534534 - آیفون ۱۶ با نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و پردازنده A18 Pro رونمایی می‌شود

طبق اطلاعات فاش‌شده، اپل در سری آیفون ۱۶ تغییراتی اساسی ایجاد خواهد کرد. از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و پردازنده A18 Pro اشاره کرد.

نمایشگر بزرگ‌تر

اپل در سری آیفون ۱۵ از نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی استفاده کرد. اما طبق اطلاعات فاش‌شده، اندازه‌ی نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ۶٫۳ اینچ و ۶٫۹ اینچ افزایش خواهد یافت. این افزایش اندازه می‌تواند باعث افزایش فضای نمایشگر و بهبود تجربه کاربری شود.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

اپل در حال حاضر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در مدل‌های پایه آیفون استفاده می‌کند. اما طبق اطلاعات فاش‌شده، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض مجهز خواهند شد. این دوربین می‌تواند عکس‌های با وضوح بالاتر و کیفیت بهتری ثبت کند.

پردازنده A18 Pro

اپل در سری آیفون ۱۵ از پردازنده A16 Bionic استفاده کرد. اما طبق اطلاعات فاش‌شده، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو از پردازنده A18 Pro با فرایند ۳ نانومتری نسل دوم TSMC که به N3E معروف است، بهره خواهند برد. این پردازنده می‌تواند عملکرد گوشی‌های جدید را تا حد زیادی بهبود بخشد.

سایر ویژگی‌ها

علاوه بر این موارد، شایعاتی نیز در مورد سایر ویژگی‌های سری آیفون ۱۶ منتشر شده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکمه‌ی کپچر فیزیکی برای عکاسی و فیلمبرداری
پشتیبانی از Wi-Fi 7
اتصال 5G سریع‌تر
زوم اپتیکال ۵ برابری
دکمه‌ی غیرمتحرک
فناوری میکرو-لنز
دکمه‌ی اکشن
قابلیت‌های هوش مصنوعی
فناوری باتری انباشته
مدل اولترا

البته باید توجه داشت که این اطلاعات هنوز در حد شایعه هستند و تا زمان معرفی رسمی آیفون ۱۶ نمی‌توان به قطعیت در مورد آنها اظهار نظر کرد.

همچنین بررسی کنید ...

اپل هشدار داد, هکرها در کمین آیفون شما!

اپل با ارسال پیامی هشداردهنده به کاربران آیفون در 92 کشور، از آنها خواست مراقب …