پنج‌شنبه , می 2 2024

پلی استیشن با سهم ۶۶.۱ درصدی، بازار کنسول‌های بازی چین را در اختیار دارد

سونی در سال ۲۰۲۳ عملکرد خیره‌کننده‌ای در بازار کنسول‌های بازی داشت. این شرکت با فروش بیش از ۵۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵، رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این موفقیت در بازار چین نیز ادامه داشت و پلی استیشن با سهم ۶۶.۱ درصدی، بازار کنسول‌های بازی این کشور را در اختیار دارد.

این آمار نشان می‌دهد که پلی استیشن در چین محبوبیت زیادی دارد و توانسته است از رقبای خود مانند ایکس‌باکس و نینتندو پیشی بگیرد. دلایل مختلفی برای این موفقیت وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت بالای بازی‌های پلی استیشن، تبلیغات موثر و همچنین کمبود کنسول‌های ایکس‌باکس در بازار چین اشاره کرد.

رشد بازار کنسول‌های بازی در چین نیز قابل توجه است. در سال ۲۰۲۳، ارزش بازار کنسول‌های بازی در چین به ۳۳۵.۴۶ میلیارد یوان (۴۷.۱۸ میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱۱ درصد افزایش داشته است. این افزایش نشان می‌دهد که گیمرهای چینی به تدریج به کنسول‌های بازی علاقه‌مند می‌شوند.

سونی قصد دارد تا سال ۲۰۲۴، فروش پلی استیشن ۵ را به ۱۰۰ میلیون دستگاه برساند. با توجه به موفقیت این شرکت در سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که این هدف دور از دسترس نباشد.

همچنین بررسی کنید ...

برچسب “بهبود یافته برای PS5 Pro”: چه ویژگی‌هایی برای دریافت آن لازم است؟

سونی برای اولین بار در PS4 Pro از عبارت “Enhanced” استفاده کرد تا نشان دهد …