دوشنبه , آوریل 29 2024

سقف سوخت‌گیری با کارت جایگاه چقدر است؟

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفت که از ۱۲ روز پیش سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی و کارت اضطراری جایگاه تغییر کرده است. این محدودیت‌ها به منظور مدیریت بهتر توزیع سوخت و عمل به مصوبه قانونی مجلس اتخاذ شده است.

بر اساس این مصوبه، سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در هر بار به چهار مدل ۱۵ لیتر، ۲۰ لیتر، ۳۰ لیتر و ۴۰ لیتر محدود شده است. برای کارت‌های شخصی نیز سقف سوخت‌گیری در هر بار به ۳۰ لیتر، ۴۰ لیتر و ۶۰ لیتر محدود شده است.

همچنین برای خودروهای شخصی زمانی که خودرو یکبار ۶۰ لیتر را دریافت می‌کند، ۶۰ لیتر دوم را بین سه تا هشت ساعت زمان لازم دارد تا مجدد بتواند دریافت کند. اگر فرد از استان خارج شود، می‌تواند بلافاصله سوخت‌گیری کند و ممانعتی در این باره وجود ندارد.

هدف از اجرای این طرح ترغیب مردم برای استفاده از کارت سوخت شخصی و مدیریت مصرف بوده است. ماندن سوخت به جای باک‌های سوخت در مخازن جایگاه‌های سوخت، موجب تاب‌آوری می‌شود تا هیچ شخصی در هیچ کجای ایران دچار مشکل نشود.

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت با اشاره به بازخوردهای دریافت شده پس از اجرای این طرح، گفت: مردم با فاصله زمانی مشکلی نداشتند و در خصوص محدودیت سوخت‌گیری گاهی در استان‌های مرزی با انتقاداتی مواجه بودیم.

همچنین بررسی کنید ...

ثروتمندترین اعراب جهان در سال ۲۰۲۳: نبردی برای حفظ ثروت

سال ۲۰۲۳ برای ثروتمندان جهان، سالی پرفراز و نشیب بود. در حالی که برخی با …