هوش مصنوعی به اینستاگرام می‌آید

متا، شرکت مادر فیس‌بوک، در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن شخصیت‌های دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی به پلتفرم‌های خود از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام است. این شخصیت‌ها، که پرسونا نامیده می‌شوند، می‌توانند برای کمک به کاربران در جستجوی اطلاعات، دریافت پست‌های پیشنهادی و تعامل با سرویس‌های متا استفاده شوند.

منابع آگاه به فایننشال تایمز گفته‌اند که پرسوناها ممکن است با شخصیت‌های متمایز ارائه شوند، مانند یک شخصیت که روی پیشنهاد سفر تمرکز دارد و استایلش مثل افراد موج‌سوار است، یا یک شخصیت که همچون آبراهام لینکلن صحبت می‌کند.

انتشار عمومی پرسونا به متا کمک می‌کند تا در دو حوزه وارد رقابت جدی شود. از یک طرف، چت‌بات‌های داخلی می‌توانند باعث افزایش تعامل با سرویس‌هایی مثل فیس‌بوک و اینستاگرام شوند، خصوصاً در شرایطی که محبوبیت تیک‌تاک همچنان ادامه دارد و این شبکه‌ی اجتماعی جایگاه پلتفرم‌های متا را به خطر انداخته است. از طرف دیگر، پرسوناها می‌توانند به همه نشان دهند که متا در رقابت‌ با شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل و OpenAI، چه توانایی‌هایی در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پیش‌تر تأیید کرده بود که «شخصیت‌های دیجیتالی هوش مصنوعی» به محصولات این شرکت اضافه می‌شوند. او اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد متا گروه جدیدی با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد تشکیل داده است. زاکربرگ در آن زمان گفت: «در حال آزمایش تجربه‌هایی با متن(نظیر چت در واتساپ و مسنجر)، عکس(نظیر ساخت فیلتر اینستاگرام و فرمت تبلیغاتی) و ویدیو و تجربه‌های چندحالته هستیم.»

یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس مدتی پیش گفت در کد منبع اینستاگرام قابلیتی تحت عنوان «چت با یک هوش مصنوعی» پیدا کرده است که می‌تواند سؤالات را پاسخ دهد و در قالب ۳۰ شخصیت مختلف هوش مصنوعی با شما سخن بگوید. افشاگر گفت که احتمالا چت‌بات‌های موردبحث به کاربران برای نوشتن پیام کمک می‌کنند.

زاکربرگ هفته‌ی گذشته در جدیدترین کنفرانس مالی متا نیز به پروژه‌های هوش مصنوعی این شرکت اشاره کرد. مدیرعامل متا گفت این شرکت پروژه‌های هوش مصنوعی را ازطریق مدل زبانی بزرگ LLaMA توسعه می‌دهد.

LLAMa یک مدل زبانی بزرگ است که توسط متا توسعه داده شده است. این مدل می‌تواند متن تولید کند، زبان‌ها را ترجمه کند، انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد و به سؤالات شما به روشی آموزنده پاسخ دهد.

متا هنوز جزئیات دقیقی در مورد پرسوناها ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد که این شخصیت‌های دیجیتالی نقش مهمی در برنامه‌های این شرکت برای آینده داشته باشند. پرسوناها می‌توانند به متا کمک کنند تا تعامل با سرویس‌های خود را افزایش دهد، رقبای خود را شکست دهد و تجربه کاربری جدیدی را ارائه دهد.

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …