شنبه 8 اردیبهشت 1403

اندروید 15: ویجت‌ها به لاک‌اسکرین بازمی‌گردند؟

34536456456 - اندروید 15: ویجت‌ها به لاک‌اسکرین بازمی‌گردند؟

پس از نزدیک به یک دهه، گوگل ممکن است در اندروید 15 ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین محصولات اندرویدی بازگرداند.

یکی از ویژگی‌های کاربردی اندروید، امکان افزودن ویجت‌ها به هوم اسکرین است. این ویجت‌ها کاربردهای مختلفی دارند و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با این حال، برای دسترسی به آن‌ها، باید قفل دستگاه خود را باز کنید.

حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد با افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین در اندروید 15، این مشکل را برطرف کند.

به گزارش Android Authority، یکی از منابع دنیای فناوری به نام «میشال رحمان» دو ویژگی در حال توسعه را شناسایی کرده که می‌توانند ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین اندروید 15 برگردانند.

اولین ویژگی، فضای «اشتراکی» نام دارد که ظاهراً شبیه یک کشوی ویجت عمل می‌کند. این ویژگی را می‌توان با کشیدن دست خود به سمت داخل از طرف راست لاک‌اسکرین، باز کرد.

رابط کاربری این ویژگی ظاهراً هنوز راه زیادی تا کامل شدن دارد و طراحی آن با کمبودهایی همراه است. برای مثال، این ویژگی در حال حاضر تنها از ویجت‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی دوم، پشتیبانی از RemoteViews برای ویجت At a Glance است. ویجت At a Glance گوگل در گوشی‌های پیکسل برای هوم اسکرین و لاک‌اسکرین ساخته شده است. این ویجت از RemoteViews پشتیبانی نمی‌کند؛ سیستمی که امکان انتقال اطلاعات به ویجت‌های هوم اسکرین را ممکن می‌کند.

اگر گوگل پشتیبانی از RemoteViews را به ویجت At a Glance اضافه کند، این ویجت می‌تواند اطلاعات مختلفی مانند آب و هوا، زمان، اعلان‌ها و غیره را در لاک‌اسکرین نمایش دهد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا گوگل واقعاً قصد دارد ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین اندروید 15 بازگرداند یا خیر. این ویژگی‌ها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و ممکن است در نسخه نهایی اندروید 15 حذف شوند.

اگر گوگل این ویژگی را به اندروید 15 اضافه کند، می‌تواند یک تغییر بزرگ و مثبت برای کاربران باشد. ویجت‌های لاک‌اسکرین می‌توانند دسترسی به اطلاعات مهم را آسان‌تر و سریع‌تر کنند.

همچنین بررسی کنید ...

همه چیز درباره گوشی اقتصادی جدید اپل لو رفت!

طراحی، سخت‌افزار و نمایشگر افشا شد شایعات مربوط به آیفون SE 4 کم نبوده، اما …