یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

نسل جدید مک پرو اپل فاقد پشتیبانی از کارت گرافیک است

3443242423234 - نسل جدید مک پرو اپل فاقد پشتیبانی از کارت گرافیک است

اگرچه مک پرو جدید اپل به تراشه‌ی M2 اولترا و ۷ درگاه PCIe مجهز است، هیچ‌کدام از آن‌ها از کارت‌های گرافیک‌ AMD Radeon پشتیبانی نمی‌کنند.

مک پرو جدید اپل از شاسی مشابه نسل قبل خود بهره می‌برد و حالا به تراشه‌ی M2 اولترا مجهز شده است و از ۷ اسلات PCIe پشتیبانی می‌کند. به‌دلیل محدودیت‌های خاصی که غول فناوری کوپرتینویی برای مک پرو جدید در نظر گرفته است، نمی‌توان کارت گرافیک‌ سری AMD Radeon را به آن متصل کرد و درنتیجه، کاربران نمی‌توانند از یکی از مزیت‌های مهم‌ دسترسی به اسلات‌های PCIe بهره ببرند.

مک پرو M2 اولترا را با پردازنده‌ی گرافیکی ۶۰ یا ۷۶ هسته‌ای می‌توان سفارش داد. طبق گزارش اپل‌اینسایدر، کاربران حرفه‌ای نمی‌توانند از پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندتری مثل سری AMD Radeon برای بهبود عملکرد این کامپیوتر استفاده کنند. درواقع، اپل استاندارد PCIe نسل چهار را در مک‌ پرو جدیدش ارائه داده است؛ بنابراین، استفاده از گرافیک AMD Radeon نباید مشکل خاصی روی آن ایجاد کند.

یکی از دلایل محدودیت اسلات‌های PCIe مک پرو M2 اولترا این است که اپل احتمالاً می‌خواهد این تصور را به‌وجود آورد که پردازنده‌ی گرافیکی داخلی دستگاه از پسِ اجرای بارهای پردازشی سنگین برمی‌آید.

خوشبختانه امکان اضافه‌کردن کیت‌های SSD مبتنی‌بر PCIe به مک پرو جدید وجود دارد و اپل نیز این کیت‌ها را در فروشگاه آنلاین خود می‌فروشد. یکی از مزیت‌های مهم این کامپیوتر قدرتمند نیازنداشتن به خرید کارت Afterburner است؛ بنابراین، کاربران می‌توانند در بلندمدت در بخشی از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

منبع : زومیت

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …