پنج‌شنبه , می 2 2024

روسیه چند پهباد اوکراین را سرنگون کرد

رهبر منطقه کریمه گفت: پنج پهپاد در شبانه روز بر فراز کریمه روسیه سرنگون شدند و چهار پهپاد دیگر با استفاده از جنگ الکترونیک رهگیری و مجبور به فرود شدند.

به گزارش آرتی، سرگئی آکسیونوف،رئیس این منطقه گفت که یکی از پهپادهای منهدم شده در شهر ژانکوی در شمال شبه‌جزیره سقوط کرد. یک هواپیمای بدون سرنشین دیگر نیز منفجر نشده در قلمرو یک خانه شخصی کشف شد.
وی گفت: «در نتیجه حمله شبانه هیچ تلفات یا زخمی وجود نداشت. از همه می‌خواهم خونسردی خود را حفظ کنند و فقط به منابع اطلاعاتی قابل اعتماد اعتماد کنند.

کریمه و بزرگترین شهر آن، سواستوپل، که میزبان ناوگان دریای سیاه روسیه است، از زمان آغاز درگیری بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲، بارها مورد هدف پهپادهای هوایی و دریایی اوکراین قرار گرفته است.

یک هفته پیش، شش پهپاد با استفاده از جنگ الکترونیکی رهگیری یا در بالای شبه جزیره سرنگون شدند. در اوایل ماه مه، حداقل ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین سواستوپل را هدف قرار دادند، اما این حمله توسط نیروهای روسی دفع شد. چندین پهپاد در ماه مارس در ژانکوی سرنگون شدند، حادثه ای که یک زخمی برجای گذاشت و خسارت مالی به جا گذاشت. در آن زمان، اولگ کریوچکوف، دستیار آکسیونوف اصرار داشت که هیچ تاسیسات نظامی در نزدیکی منطقه آسیب دیده وجود ندارد.

منبع : ایسنا

همچنین بررسی کنید ...

سوئد بودجه دفاعی خود را برای مقابله با تهدید روسیه افزایش می‌دهد

دولت سوئد اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ بودجه دفاعی این کشور را حدود ۳۰ …