حذف گزینه‌ «عجله دارم» و «عجله ندارم» در تاکسی‌های اینترنتی

مسافران و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، منتظر تحولات جدید باشید!

استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در سال‌های اخیر به امری رایج تبدیل شده است. با این حال، بحث‌هایی پیرامون قیمت‌گذاری این سرویس‌ها همواره وجود داشته است.

یکی از این بحث‌ها مربوط به گزینه‌های «عجله دارم» و «عجله ندارم» بود که توسط برخی از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی ارائه می‌شد.

حذف گزینه «عجله دارم»

در اواخر سال گذشته، سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» مصداق گران‌فروشی بوده و باید حذف شود. این موضوع به دنبال اعتراضات گسترده کاربران به قیمت‌های بالای این گزینه بود.

حذف گزینه «عجله ندارم»

اما داستان به اینجا ختم نشد. بعد از حذف گزینه «عجله دارم»، شرکت تپسی گزینه جدیدی به نام «عجله ندارم» را معرفی کرد. این گزینه به گونه‌ای عمل می‌کرد که اگر مسافر تا 5 دقیقه برای رسیدن تاکسی صبر می‌کرد، بخشی از کرایه سفر او کم می‌شد.

با این حال، این گزینه نیز مورد انتقاد برخی از کاربران قرار گرفت. آنها معتقد بودند که قیمت اولیه ارائه شده توسط تپسی غیرواقعی است و تخفیف ارائه شده در واقع به معنای واقعی تخفیف نیست.

در نهایت، سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع نیز ورود کرد و دستور به حذف گزینه «عجله ندارم» داد.

واکنش‌ها به حذف گزینه‌ها

حذف گزینه‌های «عجله دارم» و «عجله ندارم» با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی روبرو شده است.

برخی از کاربران از این موضوع استقبال کرده‌اند و معتقدند که این اقدام به نفع آنها و به ضرر شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی است.

در مقابل، برخی دیگر از کاربران به این موضوع انتقاد کرده‌اند و معتقدند که این گزینه‌ها برای آنها مفید بوده است.

همچنین، برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز از این موضوع ناراضی هستند و معتقدند که این اقدام به ضرر آنها خواهد بود.

وضعیت فعلی و چشم‌انداز آینده

با حذف گزینه‌های «عجله دارم» و «عجله ندارم»، قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی به روال گذشته خود بازگشته است.

با این حال، هنوز ابهاماتی در مورد قیمت‌گذاری این سرویس‌ها وجود دارد.

سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده است که نظارت خود را بر این موضوع ادامه خواهد داد و با هرگونه تخلفی برخورد خواهد کرد.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که این تحولات چه تاثیری بر قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی و رضایت کاربران و رانندگان خواهد داشت.

نظر شما چیست؟

شما از حذف گزینه‌های «عجله دارم» و «عجله ندارم» چه نظری دارید؟ این اقدام به نفع چه کسانی است؟

آیا راهکار دیگری برای حل مشکل قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد؟

نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : مهر

همچنین بررسی کنید ...

کالابرگ الکترونیک در سال 1403 هم ادامه دارد

هیأت وزیران در مصوبه‌ای جدید، به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال 1403 نیز چراغ …