شنبه 8 اردیبهشت 1403

اپل با ویژن پرو دوباره به اوج رسید

87686776 - اپل با ویژن پرو دوباره به اوج رسید

مدت کوتاهی پس از رونمایی ویژن پرو و در فاصله‌ی حدوداً دو ماه تا رونمایی آیفون ۱۵ ارزش بازار اپل مرز سه تریلیون دلار را رد کرد.

اپل که باارزش‌ترین برند دنیا محسوب می‌شود، نخستین بار در روزهای آغازین سال ۲۰۲۲ موقتاً مرز سه تریلیون دلار را رد کرد و حالا حدوداً ۱٫۵ سال بعد، بار دیگر به این موفقیت مهم دست پیدا کرده است. آن‌طور که ورج می‌نویسد، هر سهم از سهام اپل در اولین ساعات جمعه به وقت آمریکا با قیمت بالای ۱۹۲ دلار معامله شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، ماه گذشته گفت رکورد تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت شکسته شده است. در آن زمان رکورد کسب‌و‌کار خدمات نیز جابه‌جا شد و شاهد بالاترین فروش فصلی آیفون در سه‌ماهه‌ی نخست بودیم.

6587658768 - اپل با ویژن پرو دوباره به اوج رسید

رکوردشکنی‌ها در حالی انجام شد که آمار نشان می‌داد فروش آیپد و مک نسبت‌به سال ۲۰۲۲ افت کرده است. اپل در هفته‌های اخیر مک بوک ایر ۱۵ اینچ را روانه‌ی بازار کرده تا افت فروش را جبران کند.

تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی Wedbush Securities می‌گوید اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به ارزش بازار چهار تریلیون دلار دست پیدا می‌کند. او در یادداشتش نوشت ۲۵ درصد از کاربران فعال اپل گوشی خود را در بیش از چهار سال اخیر ارتقا نداده‌اند و احتمالا آیفون ۱۵ فروش قابل‌توجهی تجربه خواهد کرد.

ویژن پرو فاصله‌ی زیادی تا تبدیل‌شدن به آیفون بعدی اپل دارد، اما اثرگذاری این هدست بر ارزش سهام اپل را نمی‌توان زیر سؤال برد. ویژن پرو با اپ استور جدیدی از راه می‌رسد که می‌تواند تأثیر مستقیمی روی درآمد اپل بگذارد.

منبع : زومیت

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …