پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اردوغان: همجنسگراها مخالفان من هستند!

24343243 - اردوغان: همجنسگراها مخالفان من هستند!

رجب طیب اردوغان در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ترکیه، مخالفانش را عضو جامعه ال‌جی‌بی‌تی دانست و گفت که فقط خودش می‌تواند از ارزش‌های خانواده در ترکیه حفاظت کند!

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون «مردم جمهوری خواه» عضو جامعه «ال‌جی‌بی‌تی» است!

اردوغان در چهاردهم ماه میلادی جاری (۲۴ اردیبهشت) انتخاباتی مهم را پیش رو دارد و اصلی‌ترین رقیبش قلیچداراوغلو است که احزاب اپوزیسیون ترکیه را در ائتلاف «میز ۶ نفره» گرد هم آورده است.

اردوغان جامعه ال جی بی تی را بر آمده از تفکر آمریکایی و اروپایی می‌داند که با ارزش‌های مردم ترکیه بیگانه است.

او گفت: می‌دانیم آقای کمال یک شخص ال‌جی‌بی‌تی است، حزب مردم جمهوری‌خواه ال‌جی‌بی‌تی است، حزب «خوب» ال‌جی‌بی‌تی است، حزب «دموکراتیک خلق‌ها» ال‌جی‌بی‌تی است.

اردوغان ادامه داد: ما در «ائتلاف مردم» با این مساله مقابله می‌کنیم. خانواده برای ما مقدس است، خانواده قوی یعنی ملت قوی. مهم نیست آنها چه می‌کنند، خدا برای ما کافی است.

اردوغان، قلیچداراوغلو و متحدانش را پیش از این هم حامی جامعه ال‌جی‌بی‌تی معرفی کرده است.

قلیچداراوغلو حامی سرسخت حقوق همجنسگرایان محسوب نمی‌شود؛ اما وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه کنوانسیون استانبول را دوباره برقرار کند.

این کنوانسیون در سال ۲۰۱۱ توسط اتحادیه اروپا و ۴۵ کشور دیگر امضا شد و هدف آن تقویت مجازات‌های قانونی برای خشونت علیه زنان است؛ اما ترکیه در سال ۲۰۲۱ با بیان اینکه «برخی از این کنوانسیون برای عادی‌سازی همجنسگرایی» استفاده می‌کنند، از آن خارج شد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در ماه فوریه درباره قلیچداراوغلو و متحدان این چهره برجسته اپوزیسیون گفت: آنها سعی دارند که جامعه ترکیه را به نام ال‌جی‌بی‌تی، از هویت جنسی تهی کنند. اگر قلیچداراوغلو می‌خواهد خودش و متحدانش را از نظر جنسی بی‌هویت کند، بگذارید بکند؛ اما خانواده برای ما مهم است؛ زن برای ما مهم است؛ مرد برای ما مهم است.

او در گفت‌وگوی رادیویی در ماه گذشته میلادی گفت که ال‌جی‌بی‌تی ازدواج انسان‌ها با حیوان‌ها را هم شامل می‌شود و در ادامه ایدئولوژی ال‌جی‌بی‌تی و فعالان این حوزه را تحت کنترل کامل آمریکا و اروپا خواند.

منبع : ایسنا

 

همچنین بررسی کنید ...

سفیر سوئد در عربستان احضار شد

وزارت خارجه عربستان سعودی از احضار سفیر سوئد در ریاض به این وزارتخانه در اعتراض …