شنبه 8 اردیبهشت 1403

کاربران ایرانی همچنان از استوری تلگرام محرومند

2342423423432 - کاربران ایرانی همچنان از استوری تلگرام محرومند

تلگرام، پیام‌رسان محبوب ایرانیان، سال‌ها در برابر اضافه‌شدن قابلیت استوری مقاومت کرد. اما در نهایت، پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، به درخواست کاربران گوش داد و این قابلیت را که هم‌اکنون در پلتفرم‌هایی مثل واتساپ، اینستاگرام و اسنپ‌چت قابل‌دسترس است، به تلگرام اضافه کرد.

استوری به‌صورت موقتی در انحصار کاربران نسخه‌ی اشتراکی تلگرام بود، اما اواخر مرداد کاربران نسخه‌ی رایگان نیز به استوری دسترسی پیدا کردند. تلگرام، استوری را به‌صورت تدریجی منتشر کرد؛ بااین‌حال کاربران ایرانی تابه‌این‌لحظه نتوانسته‌اند استوری منتشر کنند.

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد استوری تلگرام هرگز برای کاربران ایرانی نسخه‌ی رایگان ارائه نمی‌شود. ظاهراً این محدودیت مستقیماً به کد ۹۸+ شماره‌ موبایل ارتباط دارد و اگر از شماره‌ی خارجی برای حساب تلگرام خود استفاده کنید، استوری را دریافت خواهید کرد. راهکار دیگر برای دسترسی به استوری، خرید اشتراک پریمیوم است.

افزون‌بر ایران، کاربران روسیه و اوکراین و هند نیز نمی‌توانند در نسخه‌ی رایگان تلگرام استوری منتشر کنند. در اکثر کشورهای دنیا ازجمله استرالیا، بلاروس، بریتاینا، آلمان و ایالات متحده امکان انتشار استوری وجود دارد.

محدودیت استوری تلگرام اتفاقی غیرمنتظره و عجیب است. قبل از اضافه‌ شدن استوری به نسخه‌ی نهایی تلگرام، کاربران نسخه‌ی بتا صرف‌نظر از کشورشان می‌توانستند استوری منتشر کنند. با اضافه‌شدن استوری به نسخه‌ی نهایی، این قابلیت از نسخه‌ی بتا نیز حذف شد.

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …