یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

آپدیت‌های iOS 16.6 و iPadOS 16.6 توسط اپل منتشر شد

3443434345 - آپدیت‌های  iOS 16.6 و iPadOS 16.6 توسط اپل منتشر شد

این به‌روزرسانی به رفع باگ‌ها و ارتقای امنیت سیستم‌عامل می‌پردازد.

اپل امروز به‌روزرسانی iOS 16.6 و iPadOS 16.6 را برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود منتشر کرد. این به‌روزرسانی که همین حالا قابل نصب است، شامل اصلاح برخی باگ‌ها و ارتقای امنیت سیستم می‌شود.

آیفون‌ها و آیپدهای واجد شرایط هم‌اکنون می‌توانند به مسیر Settings > General > Software Update بروند و به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل خود را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند. البته ممکن است به‌خاطر تقاضای بالا، اندکی طول بکشد تا این به‌روزرسانی به گوشی یا تبلت شما برسد.

طبق گزارشی که اپل برای این به‌روزرسانی منتشر کرده است، برخی باگ‌ها که دقیقاً به آن‌ها اشاره نشده، برطرف شده‌اند. همچنین بهینه‌سازی‌هایی درزمینه امنیت سیستم‌عامل اتفاق افتاده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که خبری از ویژگی‌های جدید نیست و اپل هم به چیزی اشاره نکرده است.

اپل همچنین برای دستگاه‌هایی که قابلیت نصب iOS 16 را ندارند، به‌روزرسانی iOS 15.7.8 را منتشر کرده است. iOS 16 تنها برای آیفون سری 8 به‌بعد و آیفون SE 2 به‌بعد عرضه شده بود. این یعنی محصولاتی از سال 2017 هم می‌توانند جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت را نصب کنند.

با توجه به اینکه زمان زیادی تا عرضه iOS 17 باقی نمانده است، اپل تمرکز خود را از به‌روزرسانی iOS 16 برمی‌دارد تا برای عرضه نسخه بعدی آماده شود. این شرکت معمولاً پس از معرفی نسل جدید آیفون‌ها در ماه سپتامبر، نسخه جدید سیستم‌عامل خود را منتشر می‌کند.

iOS 17 که چند ماه پیش در رویداد WWDC 2023 معرفی شد، با قابلیت‌های جدیدی از راه می‌رسد. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به امکان شخصی‌سازی پوسترهای تماس اشاره کنیم که برای هر مخاطب قابل تنظیم است. به‌علاوه، این نسخه از قابلیت NameDrop بهره می‌برد که با نزدیک‌کردن دو آیفون به یکدیگر امکان تبادل اطلاعات تماس را بین گوشی‌ها فراهم می‌کند.

منبع : دیجیاتو

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …