دوشنبه , آوریل 29 2024

ثبت سرعت خیره کننده از اینترنت استارلینک

ظاهراً آلمان یکی از بهترین کشورها برای دریافت سرعت بالا از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است.

صورت فلکی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به‌ افزایش سرعت دانلود خیره‌کننده در آلمان ادامه می‌دهد. این شبکه از هزاران ماهواره تشکیل شده و بلافاصله پس‌ از ارائه‌ی عمومی خدماتش، به‌دلیل سرعت دانلود بسیار بالا در سرتاسر جهان شناخته شد و به‌همین دلیل میلیون‌ها نفر برای دریافت خدمات اتصال اینترنت ماهواره‌ای در سرویس مذکور ثبت‌نام کردند و درنتیجه شرکت زیرمجموعه‌ی اسپیس‌ ایکس با کاهش ظرفیت مواجه شد. هجوم کاربران در برخی مناطق مثل آمریکا باعث کاهش درخورتوجه سرعت اینترنت استارلینک شد و به‌همین‌دلیل شرکت مورداشاره برای نشان دادن پتانسیل‌ شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای خود تست سرعت جدیدی ارائه کرده است.

یکی از کاربران ردیت پس‌ از نقل‌مکان به روستایی در آلمان، سرعت استارلینک را مورد آزمایش قرار داده است. نتیجه‌ی این بررسی نشان می‌دهد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آلمان، سرعت بسیار بالایی دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، ازدحام کمتر و همچنین نوع قرارگیری ماهواره‌ها در مدار زمین است. اسپیس‌ایکس به‌تدریج در حال افزایش تعداد ماهواره‌های خود است و در نهایت قصد دارد شبکه‌ای متشکل از هزاران ماهواره روی مدار زمین داشته باشد.

WccfTech می‌نویسد سرعت دانلود ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه‌ی استارلینک در نواحی شمالی آلمان، موضوع جدیدی نیست و از سال ۲۰۲۱ چندین کاربر داده‌های مشابهی را به‌اشتراک گذاشته‌اند. به‌عنوان مثال کاربری در کاسل، نتایج تست سرعت استارلینک را در ردیت به‌اشتراک گذاشت و بدین‌منظور سه آزمون دانلود جداگانه انجام داد که در هر سه مورد به سرعت بالاتر از ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه دست یافت و بهترین رکورد او ۵۶۰ مگابیت‌برثانیه بود.

کاربر دیگری در آلمان، آزمون سرعت استارلینک را در نیمه‌ی روز که معمولاً ترافیک کاربران بیشتر است انجام داد و به سرعت میانگین ۲۵۰ مگابیت‌برثانیه دست یافت. البته این آزمایش‌ها در مقایسه با سرعتی اخیراً از استارلینک به‌ دست آمده، واقعاً ناچیز به‌نظر می‌رسد. اکنون یکی از کاربران این سرویس از مونیخ که یکی از شهرهای پرجمعیت آلمان محسوب می‌شود، به سرعت دانلود ۶۴۹ مگابیت‌برثانیه رسیده است.

نتایج جدید آزمون سرعت استارلینک در مونیخ آلمان، با بهترین نتایج تست سرعت دانلود در این شهر مطابقت دارد. کاربری به نام DankSquared2 در یکی از روستاهای آلمان در اولین آزمایش خود به سرعت دانلود ۵۶۲ مگابیت‌برثانیه رسید که بیشتر از سرعت میانگین اکثر کاربران استارلینک است. این کاربر آزمایش خود را چند بار دیگر انجام داد و به سرعت ۶۳۸ مگابیت‌برثانیه نیز دست یافت.
به‌هرحال، سرعت آپلود در دومین آزمایش DankSquared2 به ۱۷۷ مگابیت‌برثانیه رسید درحالی‌که اولین تست سرعت آپلود این کاربر ۲۰۸ مگابیت‌برثانیه بود.

داده‌های Ookla نشان می‌دهد میانگین سرعت دانلود استارلینک در آلمان برای سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ تقریباً ۹۴ مگابیت‌برثانیه بوده است. این نتایج به‌دلیل افزایش ازدحام به‌ دست آمده‌اند و درنتیجه سرعت دانلود در بازه‌ی زمانی سالانه حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است.

منبع : زومیت

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …