جمعه 31 فروردین 1403

تورم فرانسه در ماه آوریل شتاب گرفت

45646464566 - تورم فرانسه در ماه آوریل شتاب گرفت

منابع خبری از تورم در قیمت غذا و انرژی در فرانسه در ماه آوریل خبر دادند.

داده‌های مرکز ملی آمار فرانسه نشان می‌دهد در ماه آوریل افزایش قیمت در غذا و انرژی منجر به شتاب در تورم این کشور شده است.

به گزارش آرتی، ارقام جدید نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف کننده در ماه گذشته ۵.۹ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش به نسبت ۵.۷ درصد در ماه مارس هم هست. رشد قیمت انرژی پس از افزایش ۴.۹ درصدی در ماه مارس به ۶.۸ درصد در آوریل افزایش یافت که عمدتاً به دلیل افزایش هزینه سوخت است.

قیمت مواد غذایی ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که کمی کمتر از نرخ ۱۵.۹ درصدی مارس بود. این کاهش به دلیل کاهش فصلی قیمت کالا‌های تازه بود. با این حال، علیرغم سرعت پایین‌تر رشد قیمت، اقتصاددانان معتقدند که افزایش هزینه‌های مواد غذایی به نسبت افزایش هزینه‌های انرژی، تأثیر مهم‌تری بر تورم کلی داشته است.

نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار Elabe هم نشان داد که ۴۳ درصد از مصرف‌کنندگان فرانسوی به دلیل تورم از خرید برخی مواد غذایی خودداری کرده‌اند. در این میان، ۴۳ درصد گزارش دادند که خرید گوشت را کاهش داده‌اند، ۳۴ درصد ماهی کمتری می‌خرند و ۲۷ درصد از کیک و بیسکویت صرف نظر کرده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، اکثر مصرف‌کنندگان فرانسوی مجبور شده‌اند عادات خرید خود را تنظیم کنند، به طوری که ۴۴ درصد مواد غذایی ارزان‌تر و ۳۰ درصد اکنون مقادیر کمتری را خریداری می‌کنند.

همچنین بررسی کنید ...

سفیر سوئد در عربستان احضار شد

وزارت خارجه عربستان سعودی از احضار سفیر سوئد در ریاض به این وزارتخانه در اعتراض …