دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

سامسونگ احتمالاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را از سری گلکسی S24 حذف می‌کند

465464564 - سامسونگ احتمالاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را از سری گلکسی S24 حذف می‌کند

در حالی که انتظار می‌رفت گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز شوند، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این شرکت کره‌ای دوباره از این تصمیم صرف‌نظر کرده است.

نشریه ETNews در گزارشی ادعا می‌کند که سامسونگ دو هفته قبل از معرفی رسمی سری گلکسی S24، در حال آزمایش این گوشی‌ها با سه اپراتور مستقر در کره جنوبی است. اپراتورها در حال آزمایش این موضوع هستند که آیا گلکسی S24 اولترا عملکرد خوبی در شبکه‌های موبایل دارند یا خیر.

با این حال، ظاهراً هیچ اشاره‌ای به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه در این دستگاه نشده است. این امر می‌تواند نشان دهد که سامسونگ فعلاً به دلایل نامعلومی از ارائه این ویژگی در گوشی‌های پرچمدار خود صرف‌نظر کرده است.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای کنونی در دنیای گوشی‌های هوشمند در مواقع اضطراری و شرایطی که پوشش سلولار در دسترس نیست، کاربرد دارد. سامسونگ چند ماه پیش از فناوری مخصوص به خود رونمایی کرد که در آن از یک باند فرکانس L Band برای ارسال اعلان نجات استفاده می‌شود.

ویژگی ارتباط ماهواره‌ای در دنیای گوشی‌های هوشمند برای اولین‌بار در سری آیفون 14 ارائه شد. پس از آن هواوی نیز ویژگی مشابهی را برای برخی گوشی‌های پرچمدار خود ارائه کرد، اما هیچ برند اندرویدی دیگری تاکنون از این ویژگی در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده نکرده‌ است.

سامسونگ نیز ظاهراً فکر می‌کند که نباید برای ارائه این ویژگی عجله کرد. در حالی‌که اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای یک طرفه را به کاربران خود ارائه کرده است، گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار روی ساختاری دوطرفه است که در آن کاربران می‌توانند پیام ارسال و دریافت کنند.

در همین حال، یکی از منابع صنعت فناوری ادعا کرده که قابلیت اتصال ماهواره‌ای دوطرفه سامسونگ احتمالاً در سری گلکسی S25 ارائه خواهد شد که یک گوشی انقلابی خواهد بود.

همچنین بررسی کنید ...

اپل هشدار داد, هکرها در کمین آیفون شما!

اپل با ارسال پیامی هشداردهنده به کاربران آیفون در 92 کشور، از آنها خواست مراقب …