جمعه 7 اردیبهشت 1403

ارتش: به زودی بلندی‌های جولان را آزاد می‌کنیم

3543534555 - ارتش: به زودی بلندی‌های جولان را آزاد می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی در حال ایجاد اقتدار و قدرت‌افکنی هستیم و پیش‌می‌رویم تا ان‌شاءالله ارتفاعات جولان را همانند ارتفاعات بازی‌دراز آزاد کنیم. آن روز دور نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در مراسم یادواره شهدای عملیات بازی‌دراز در حرم مطهر احمد ابن اسحاق شهر سرپل‌ذهاب، اظهار کرد: یکی از ارکان جهاد تبیین زنده نگهداشتن یاد شهیدان و ارزش‌های نظام اسلامی است.

وی درخصوص گرامیداشت عملیات بازی‌دراز، ادامه داد: از لحاظ راهبردی و استراتژیکی قله‌های سر به فلک کشیده بازی‌دراز که امروز بخشی از جغرافیای نورانی دفاع مقدس را تشکیل می‌دهد در بعد نظامی داری ارزش سوق الجیشی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: قله‌های سرافراز بازی‌دراز اشرافیت بر دشت‌ذهاب، گیلانغرب، ارتفاعات قصرشیرین تا مرز دارد؛ رژیم جنایتکار بعثی با علم به حساسیت این قلل مرتفع در ابتدای امر نسبت به تصرف آن اقدام کرد، ولی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، ژندامری، بسیج و مردم عزیز این منطقه نگذاشتند دشمن در آن جا خواب آرام داشته باشد.

حیدری تصریح کرد: ۸ ماه بعد از آغاز جنگ در دوم اردیبهشت سال ۱۳۶۰ عملیات‌های پیاپی برای آزادسازی این ارتفاعات صورت گرفت که با جانفشانی همه رزمندگان بازی‌دراز برای همیشه به آغوش کشور بازگشت.

وی تأکید کرد: در تمام دوران این نهضت نورانی بهترین مرزداران همین مردم مرزنشین هستند، لذا دین بزرگی بر گردن مسؤولان نظام دارند مردم این منطقه قابل احترام هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به وضعیت حال حال حاضر کشور، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به برکت وجود امامین انقلاب امروز نهضت و انقلاب ما در جهان در کنار تمام شرارت‌های که دشمن از ما دریغ نکرده از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم و انواع دسیسه‌ها و توطئه‌ها؛ در حال ایجاد اقتدار و قدرت‌افکنی است.

وی تصریح کرد: توانسته‌ایم در موازنه قدرت در قدرت‌های بزرگ دیده شویم و در معادلات جهانی تأثیر بگذاریم؛ امروز هیچ معادله‌ای از معادلات سیاسی دنیا و منطقه بدون نظر و حضور جمهوری اسلامی معتبر نیست و اعتباری ندارد.

حیدری تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی ما هستیم که در کشورهای مسلمان منطقه با تأکید بر آنچه که می‌تواند عامل وحدت باشد حضور پیدا کردیم و قدرت جدیدی به عنوان محور مقاومت در منطقه رقم زدیم و پیش‌می‌رویم تا انشاءالله ارتفاعات جولان را همانند ارتفاعات بازی‌دراز آزاد کنیم. آن روز دور نیست.

منبع : فارس

همچنین بررسی کنید ...

قاهره: هرگز ارتباطمان را با تهران قطع نکردیم

سخنگوی وزارت خارجه مصر با پرداختن به آخرین تحولات تهران و قاهره گفت که روابط …