یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

تمام خون مورد نیاز کشور در سال 1401 تامین شد

456456546 - تمام خون مورد نیاز کشور در سال 1401 تامین شد

سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد که برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ توانسته است ۱۰۰ درصد نیاز خونی کشور را تامین کند. این در حالی است که در سال‌های گذشته این رقم ۸۵ درصد بوده است.

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون، گفت: «این موفقیت حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان سازمان انتقال خون و همچنین مشارکت مردم در اهدای خون است. ما از همه کسانی که به هر شکلی در این موفقیت سهیم بوده‌اند، سپاسگزاریم.»

جمالی همچنین اعلام کرد که سازمان انتقال خون ایران در حال توسعه برنامه‌هایی برای بهبود کیفیت و ایمنی خون است. این برنامه‌ها شامل استفاده از روش‌های جدید آزمایش خون، افزایش تعداد پایگاه‌های اهدای خون و توسعه برنامه‌های آموزش عمومی در مورد اهمیت اهدای خون است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: «ما معتقدیم که هر کس می‌تواند با اهدای خون جان یک نفر را نجات دهد. ما از همه کسانی که مایل به اهدای خون هستند، دعوت می‌کنیم تا به یکی از پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند.»

در ادامه مطلب به برخی از جزئیات بیشتر در مورد موفقیت‌های سازمان انتقال خون ایران اشاره می‌شود:

سازمان انتقال خون ایران توانسته است ذخایر خون و فرآورده‌های خونی خود را تا دو برابر افزایش دهد. این بدان معناست که اکنون بیماران به اندازه کافی خون برای دریافت مراقبت‌های مورد نیاز خود دارند.

سازمان انتقال خون ایران توانسته است آزمایش‌های جدیدی را برای شناسایی عفونت‌های ویروسی در خون معرفی کند. این آزمایش‌ها باعث می‌شود که خون ایمن‌تر شود و خطر انتقال بیماری به بیماران را کاهش دهد.

سازمان انتقال خون ایران توانسته است برنامه‌های آموزش عمومی در مورد اهمیت اهدای خون را توسعه دهد. این برنامه‌ها باعث شده است که مردم بیشتری از اهمیت اهدای خون آگاه شوند و در این امر مشارکت کنند.

موفقیت‌های سازمان انتقال خون ایران خبر خوبی برای بیمارانی است که به خون نیاز دارند. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که ایران در حال پیشرفت در زمینه تأمین خون ایمن و کافی برای بیماران است.

همچنین بررسی کنید ...

داستان ورود یک زن هنجارشکن به مسجد

ویدئو زنی هنجارشکن با ورود به یک مسجد در سیرجان استان کرمان و انجام حرکاتی …