پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موتوری جستجوی رقیب گوگل شکست را پذیرفت

654645654654 - موتوری جستجوی رقیب گوگل شکست را پذیرفت

بنیانگذاران نیوا به این نتیجه رسیدند که متقاعد کردن کاربران برای تغییر موتورهای جست‌وجو از سایت گوگل کار سختی است.

شرکت نیوا یکی از رقبای گوگل که در پروژه موتور جست و جو شکست خورده، اعلام کرد که در حال بررسی توسعه بیشتر در زمینه هوش مصنوعی است و می‌تواند توسط Snowflake خریداری شود، اما به گفته پلتفرم “The Information” به احتمال زیاد این شرکت به طور کلی شکست خورده است.

سریدار راماسوامی و ویوک راگوناتان، بنیانگذاران Neeva نوشت: «ساخت موتورهای جست‌وجو کار بسیار سخت است. اما موتور جست‌وجوی نیوا رقابتی بود.»

وی افزود: موتور جست و جو نیوا، از بسیاری جهات همچون نمایش صفحه نتایج و برجسته کردن اطلاعات ارسال شده توسط کاربران، از موتور جست‌وجوی گوگل جلوتر بود.

بنیانگذاران این شرکت کشف کردند که ساخت موتور جست‌وجو یک چیز است، اما متقاعد کردن کاربران عادی برای تغییر موتورهای جست‌وجو چیزی کاملاً متفاوت است.

بر اساس گزارش The Verge، بسته شدن Niva ممکن است بهترین دوره زمانی در دو دهه اخیر برای موتورهای جست‌وجوی راه اندازی باشد. همانطور که بسیاری از کاربران نارضایتی خود را از افزایش تعداد تبلیغات و نتایج فرعی که از طریق موتور جست‌وجوی گوگل دریافت می کنند ابراز می کنند.

شاید چت ربات های پشتیبانی شده از هوش مصنوعی مانند “Bing” و “Chat GPT” به عنوان نقطه عطفی بین کاربران و اینترنت به طور کلی پذیرفته شده باشند. و «نیوا» روی این موضوع نیز شرط بندی کرد، با توسعه یک سیستم عظیم مبتنی بر مدل زبانی به نام «Niva AI» که از سایر موتورهای جست‌وجو مفیدتر است، اما ظاهرا این نیز برای نجات شرکت کافی نبود.

شایان ذکر است که بسته شدن Neva را نمی توان پایان جنگ موتورهای جست‌وجو در نظر گرفت، شرکت های دیگر همچنان در این مسابقه قوی هستند، به خصوص با Bing، Brave، You.com و DuckDuckGo. البته نمی توان انکار کرد که با وجود این همه رقیب، موتور جست‌وجوی گوگل همچنان در صدر بیشترین درصد جست‌وجوهای اینترنتی قرار دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

همچنین بررسی کنید ...

کارت ویزیت استیو جابز به قیمت نجومی ۱۸۰ هزار دلار فروخته شد!

در یک حراجی جالب، کارت ویزیت امضاشده توسط استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اپل، با …