پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مدیر ChatGPT از دخالت هوش مصنوعی در انتخابات نگران است

68789689 - مدیر ChatGPT از دخالت هوش مصنوعی در انتخابات نگران است

مدیر ارشد اجرایی «اوپن آ. آی» استارت آپ سازنده ChatGPT در جلسه با پنل سنای آمریکا گفت: استفاده از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات یکی از نگرانی های مهم و نیازمند قانونگذاری است.
به گزارش رویترز، سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی شرکت درباره انتخابات و هوش مصنوعی گفت: من در این باره نگران هستم. به گفته او در این زمینه به قوانین و دستورالعمل هایی نیاز است.

شرکت های بزرگ و کوچک ماه هاست که برای ارائه سرویس هوش مصنوعی ماهر به بازار با یکدیگر رقابت می کنند، بنابراین انبوهی از داده ها و میلیاردها دلار به چالش کشیده شده اند. برخی منتقدان بیم آن دارند که فناوری آسیب های اجتماعی را تشدید می کند که میان آنها تبعیض و اخبار جعلی نیز وجود دارد. از سوی دیگر برخی هشدار می دهند هوش مصنوعی ممکن است پایانی بر بشریت باشد.

سناتور کوری بوکر یکی از قانونگذارانی که درباره بهترین روش برای قانونمندسازی هوش مصنوعی سوالاتی پرسیده بود، گفت: هیچ راهی وجود ندارد تا اوضاع را به عقب برگرداند. این فناوری در سطح جهان در حال انفجار است.

سناتور میزی هیرینو باتوجه به نزدیک شدن انتخابات ۲۰۲۴ میلادی، به خطر اخبار جعلی اشاره کرد. او در این باره گفت: به عنوان مثال در خصوص انتخابات من تصویری از دونالد ترامپ رییس جمهور سابق را دیدم که توسط پلیس نیویورک دستگیر شده بود. این عکس همه جا پخش شده بود.

او به آلتمن تاکید کرد که آیا تصاویر جعلی را مخرب می داند یا خیر.

آلتمن در پاسخ گفت: خالقان این عکس ها باید به جای واقعی بودن عکس، مشخص کنند چه زمان ساخته شده است.

وی که برای نخستین بار در مقابل کنگره حاضر شده بود، پیشنهاد کرد آمریکا در کل باید الزامات مجوزدهی و آزمایش برای توسعه مدل های هوش مصنوعی را در نظر بگیرد.

همچنین مدیر ارشد اجرایی اوپن آ آی در پاسخ به سوالی که کدامیک از اشکال هوش مصنوعی باید با فرایند مجوز دهی روبرو شود گفت: مدلی که بتواند اعتقادات فرد را دستکاری کند یا آن را سمت خاصی سوق دهد، نمونه ای در این زمینه است.

علاوه برآن به گفته او شرکت ها باید بتوانند اعلام کنند نمی خواهند از داده هایشان برای تمرین هوش مصنوعی استفاده شود. این ایده هم اکنون در حال بررسی است.

همچنین او اعلام کرد هیچ گاه ایده تبلیغات را رد نمی کند ترجیح می دهد مدل استفاده از هوش مصنوعی مذکور براساس حق اشتراک باشد.

کاخ سفید چندی پیش با مدیران ارشد فناوری ازجمله آلتمن جلسه ای برگزار کرد تا هوش مصنوعی را بررسی کند.

قانونگذاران آمریکایی نیز به دنبال اجرای اقداماتی هستند که به سود فناوری و امنیت ملی است و همزمان سواستفاده از آن را محدود می کند.

منبع : مهر

همچنین بررسی کنید ...

کارت ویزیت استیو جابز به قیمت نجومی ۱۸۰ هزار دلار فروخته شد!

در یک حراجی جالب، کارت ویزیت امضاشده توسط استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اپل، با …