شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیستم‌ عامل Wear OS 4 گوگل منتشر شد

53454344434 - سیستم‌ عامل Wear OS 4 گوگل منتشر شد

با وجود اینکه سیستم‌عامل Wear OS 3 هنوز به طور گسترده راهی ساعت‌های هوشمند مختلف نشده، گوگل ساعاتی قبل در رویداد I/O از سیستم‌عامل Wear OS 4 رونمایی کرد. گوگل در این نسخه توجه ویژه‌ای به بهبود عمر باتری نشان داده است.

با توجه به اینکه گوگل با معرفی پیکسل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند حضور دارد، حالا سیستم‌عامل این ساعت‌ها را در مرکز توجه خود قرار داده است. البته گوگل هنوز اعلام نکرده که نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل Wear OS 4 چه زمانی منتشر می‌شود ولی در هر صورت قرار است در سال جاری میلادی این اتفاق رخ دهد. به لطف این نسخه‌ی جدید، کاربران خیلی راحت می‌توانند از ساعت‌ هوشمند خود بک‌آپ بگیرند و بدون نیاز به ریست فکتوری، آن را به وضعیت قبلی برگردانند.

یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ساعت‌های اندرویدی، همین عمر باتری کوتاه آن‌ها است. از سوی دیگر عدم امکان بک‌آپ‌گیری و انتقال فایل‌ها به فضای ابری، برای بسیاری از کاربران دردسرساز بوده است. این نسخه‌ی جدید از از Gmail و Google Calendar هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین حتی از طریق ساعت هم قادر به پاسخ دادن به ایمیل‌های خود خواهید بود. همچنین به لطف سازگاری با Google Calendar، می‌توانید به راحتی برنامه‌های خود را چک کنید.

واتساپ اعلام کرده که طی هفته‌های آینده، اولین نسخه‌ی مختص ساعت‌های هوشمند را معرفی می‌کند. اسپاتیفای هم قرار است برای این ساعت‌ها چندین ویژگی جذاب ارائه کند. در این میان، گوگل اعلام نکرده که ساعت‌ها برای بهره‌گیری از این نسخه باید چه سخت‌افزاری داشته باشند. به احتمال زیاد در این زمینه طی هفته‌ها و ماه‌های آینده جزئیات بیشتری اعلام می‌شود. در هر صورت همین که گوگل بیشتر از گذشته به ساعت‌های هوشمند اندرویدی توجه نشان می‌دهد، یک خبر خوب برای کاربران است.

منبع : مجله دیجی کالا

همچنین بررسی کنید ...

قاتل پرچمداران در راه است: اولین تصاویر از Redmi Note 13 Turbo منتشر شد!

به تازگی، توماس وانگ، مدیرکل برند ردمی، در یک ویدئو، گوشی هوشمندی را به نمایش …