پنج‌شنبه , دسامبر 5 2024

اسپاتیفای گجت Car Thing را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد!

به نظر می‌رسد که اسپاتیفای خاطره‌ی تلخ ورود خود به دنیای سخت‌افزار را با قیمتی گزاف برای کاربرانش تمام می‌کند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که گجت Car Thing، محصولی که برای کنترل آسان‌تر موسیقی در خودرو طراحی شده بود، به‌زودی غیرفعال خواهد شد.

جالب‌تر از این، اسپاتیفای هیچ برنامه‌ای برای جبران خسارت خریداران این گجت 90 دلاری ندارد. نه خبری از بازپرداخت وجه در قالب اعتبار اشتراک اسپاتیفای است و نه حتی قرار است کدهای این پروژه متن‌باز شوند.

در ایمیلی که به خریداران Car Thing ارسال شده، اسپاتیفای از آن‌ها خواسته تا این گجت را ریست فکتوری کرده و دور بیندازند یا در بهترین حالت، راهی برای بازیافت آن پیدا کنند.

این در حالی است که Car Thing تنها یک سال پس از عرضه عمومی با توقف تولید روبرو شد و حالا دو سال بعد از آن، اسپاتیفای رسما اعلام کرده که عمر این گجت به پایان رسیده است.

چرا اسپاتیفای Car Thing را قربانی می‌کند؟

دلایل متعددی می‌توان برای این تصمیم اسپاتیفای در نظر گرفت:

عدم استقبال کافی: به نظر می‌رسد که Car Thing نتوانست نظر کاربران را به خود جلب کند و فروش آن به حد انتظارات اسپاتیفای نرسید.
تمرکز بر روی نرم‌افزار: اسپاتیفای احتمالاً به این نتیجه رسیده که تمرکز بر روی توسعه‌ی نرم‌افزار و خدمات استریم موسیقی، برای این شرکت سودآورتر از ورود به دنیای سخت‌افزار است.
کاهش هزینه‌ها: غیرفعال کردن Car Thing می‌تواند به نفع اسپاتیفای تمام شود و هزینه‌های پشتیبانی و نگهداری از این محصول را کاهش دهد.

چه سرنوشتی در انتظار Car Thing است؟

خریداران Car Thing باید با این واقعیت کنار بیایند که این گجت دیگر قابل استفاده نخواهد بود و هیچ غرامتی نیز در قبال آن دریافت نخواهند کرد.

اسپاتیفای هیچ برنامه‌ای برای تعمیر، به‌روزرسانی یا ارتقای Car Thing ندارد و این محصول به زودی به جمع گجت‌های بی‌استفاده‌ی دنیای تکنولوژی خواهد پیوست.

درس‌هایی که می‌توان از این ماجرا گرفت:

قبل از خرید گجت‌های جدید، نظرات کاربران و منتقدان را مطالعه کنید.
به شرکت‌هایی که سابقه‌ی کوتاهی در تولید سخت‌افزار دارند، با احتیاط اعتماد کنید.
همیشه به ضمانت‌ها و سیاست‌های بازگشت وجه توجه داشته باشید.

اسپاتیفای با این اقدام خود، بار دیگر نشان داد که در دنیای سخت‌افزار، تجربه و تخصص حرف اول را می‌زند و ورود بدون برنامه‌ریزی و تخصص کافی به این حوزه، می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای شرکت‌ها و کاربرانشان به دنبال داشته باشد.

همچنین بررسی کنید ...

گوگل و مایکروسافت در خدمت سلامت در کنار AI

AI یا هوش مصنوعی در حال متحول کردن دنیای پزشکی است. در نمایشگاه فناوری‌های مراقبت …