پنج‌شنبه , می 2 2024

اپلیکیشن اندروید ChatGPT به گوگل پلی می آید

امروزه تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ به گونه‌ای از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند. بی‌تردید گوگل نیز این فناوری را به شکلی عمده مورد پذیرش قرار داده و امروزه شاهد به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد در بسیاری از محصولات کمپانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت گرفته تا اپلیکیشن گوگل میت هستیم.

اگرچه تعداد زیادی از بازیگران همواره تلاش می‌کنند تا برای عرضه محصولات آینده خود از هوش مصنوعی استفاده کنند؛ اما موج علاقه‌مندی فعلی به هوش مصنوعی مولد حقیقتا توسط شرکت OpenAI؛ خالق ربات چت هوشمند ChatGPT به راه افتاد.

پیش‌تر در ماه مه شاهد انتشار اپلیکیشن ChatGPT برای سیستم‌عامل iOS بودیم. در آن زمان اعلام شد که نسخه اندرویدی برنامه نیز به‌زودی منتشر می‌شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که این سناریو بالاخره عملیاتی خواهد شد؛ چرا که شرکت OpenAI پیش از عرضه نرم‌افزار طی هفته آینده، فرآیند پذیرش پیش ثبت‌نام برای آن‌را آغاز نموده است.

استفاده از ورژن اندرویدی ChatGPT دقیقا همانند نسخه iOS این برنامه کاملا رایگان خواهد بود. این برنامه امکان اتصال کاربران به آخرین مدل مولد OpenAI را فراهم نموده و آماده پاسخگویی به کلیه سوالات کاربران خواهد بود. همان‌طور که در گذشته نیز مشاهده شد؛ ChatGPT در مقایسه با رقبای خود مانند Google Bard دارای نقاط قوت برجسته‌ای است. اگرچه بررسی قابلیت‌های ChatGPT از طریق مرورگر وب نیز امکان‌پذیر است؛ اما دسترسی به یک اپلیکیشن اندرویدی مناسب نویدبخش تجربه کاربری بسیار بهینه‌تر بر روی دستگاه‌های موبایلی خواهد بود.

در حال حاضر OpenAI فهرست مربوط به اپلیکیشن ChatGPT در فروشگاه پلی استور گوگل را در اختیار دارد. کاربران به منظور ابراز علاقه برای تست کردن برنامه پس از انتشار آن می‌توانند نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام نمایند. در خصوص زمان عرضه احتمالی این برنامه هیچ‌گونه جزئیات دقیقی در دست نیست. با این‌حال کاربران پس از انتظار کشیدن برای مدت زمانی طولانی احتمالا می‌توانند چند روز دیگر نیز منتظر بمانند.

منبع : آی تی رسان

همچنین بررسی کنید ...

وان یوان, انقلاب بایدو در رایانش ابری با هوش مصنوعی

بایدو با معرفی سیستم عامل هوشمند وان یوان، عصر جدیدی را در رایانش ابری آغاز …