شنبه 8 اردیبهشت 1403

هشدار OpenAI به مایکروسافت درباره پاسخ‌های عجیب GPT-4

5634534543 - هشدار OpenAI به مایکروسافت درباره پاسخ‌های عجیب GPT-4

گزارشی تازه می‌گوید OpenAI به مایکروسافت هشدار داده بود که شتاب‌زدگی در پیاده‌سازی مدل هوش مصنوعی GPT-4 در بینگ می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. اما این شرکت در نهایت تصمیم خود را پیاده‌سازی کرد و باعث شد کاربران پاسخ‌هایی را از چت‌بات بینگ بگیرند که بسیار عجیب به‌نظر می‌رسیدند.

به‌گزارش وال استریت ژورنال، تیم OpenAI به مایکروسافت گفته بود که GPT-4 ممکن است هنوز برای استفاده عمومی آماده نباشد و ریسک‌هایی را برای چت‌بات بینگ به‌وجود بیاورد. در نهایت گزارش‌ها اثبات کرد که این هوش مصنوعی آماده عرضه نبوده و همین مسئله موجب شد این شرکت محدودیت‌هایی را در تعامل با بینگ چت اعمال کند.

این مدل ظاهراً هنوز به تمرین‌های بیشتری نیاز داشت، اما مایکروسافت تصمیم گرفته بود تا به‌سرعت GPT-4 را در اختیار کاربران خود بگذارد. در نتیجه، مکالمات طولانی باعث تولید پاسخ‌های عجیب‌وغریبی از سمت این مدل هوش مصنوعی می‌شد. پس اهالی ردموند تعداد پیام‌های قابل تبادل در هر مکالمه را محدود کردند و رفته‌رفته با بهینه‌سازی این مدل، این محدودیت را از بین بردند. البته بینگ‌چت هنوز هم گاهی اوقات پاسخ‌های عجیبی به کاربران ارائه می‌کند.

رابطه OpenAI و مایکروسافت خاص و پرتنش است

گزارش امروز همچنین به تنش‌ها بین مایکروسافت و OpenAI و رقابت برای عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی اشاره می‌کند. مدیران مایکروسافت ظاهراً پارسال نگران عرضه ChatGPT بودند. وال استریت ژورنال می‌گوید OpenAI چند هفته زودتر به مایکروسافت گفته بود که می‌خواهد آزمایش عمومی چت‌بات خود را آغاز کند. در همان زمان مالک بینگ در حال پیاده‌سازی مدل هوش مصنوعی OpenAI در موتور جستجوی خود بود.

این گزارش می‌گوید رابطه مایکروسافت و OpenAI رابطه‌ای منحصر به‌فرد است، چون این دو شرکت در عین حمایت از یکدیگر با هم رقابت نیز می‌کنند. مایکروسافت مجوز مدل‌های OpenAI را دریافت کرده است تا از این فناوری‌ها در بینگ، آژور، آفیس، ویندوز و بسیاری از دیگر محصولات خود بهره بگیرد.

این غول فناوری همچنین شریک انحصاری OpenAI در زمینه خدمات ابری است. از آن سو، OpenAI محصولات و خدماتی را توسعه داده است که می‌توانند در رقابت با مایکروسافت به مشتریان این شرکت ارائه شوند. حتی خود ChatGPT هم رقیبی برای بینگ چت به حساب می‌آید.

منبع : دیجیاتو

همچنین بررسی کنید ...

وایبر با یک ویژگی نوآورانه، گوی سبقت را از تلگرام و واتساپ ربود!

در دنیای پررقابت پیام‌رسان‌ها، وایبر با معرفی یک ویژگی جدید و غیرمنتظره، رقبای قدرتمند خود …