نماد سایت آسان نیوز

«ویندوز کوپایلت» دستیار شخصی ویندوز ۱۱ معرفی شد

4564565465465 - «ویندوز کوپایلت» دستیار شخصی ویندوز ۱۱ معرفی شد

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۲۳ اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را به ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند. کوپایلت را پیش‌تر در مرورگر اج، نرم‌افزارهای آفیس و حتی گیت‌هاب نیزط دیده بودیم.
سرویس ویندوز کوپایلت مستقیما با ویندوز ۱۱ ادغام می‌شود و کاربران می‌توانند ازطریق تسکبار (نوار وظیفه) به آن دسترسی پیدا کنند.
مایکروسافت می‌گوید نوار کناری ویندوز کوپایلت به‌هنگام باز شدن تمامی اپلیکیشن‌ها و پنجره‌ها روی صفحه باقی می‌ماند تا در نقش دستیار شخصی شما ظاهر شود.
پانوس پانای، رئیس تیم ویندوز و دستگا‌ه‌ها در مایکروسافت، می‌گوید هوش مصنوعی کوپایلت تمامی کاربران ویندوز ۱۱ را به کاربر حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

بر اساس گزارش ورج، هوش مصنوعی Windows Copilot می‌تواند محتواهایی را که در اپلیکیشن‌ها می‌بینید خلاصه یا بازنویسی کند و حتی سراغ توضیح دادن آن‌ها برود. عملکرد این سرویس تا حد زیادی مشابه باکس دیالوگ در Bing Chat است. این یعنی کاربران می‌توانند سؤالات مدنظرشان را از هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ بپرسند.

تبلیغات

کوپایلت قرار نیست مستقیما جایگزین نوار جست‌و‌جو در تسکبار ویندوز ۱۱ شود. این ابزار به‌عنوان گزینه‌ای مجزا به بخش کناری نوار جست‌و‌جو اضافه خواهد شد (در سال‌های نه‌چندان دور، دستیار صوتی کورتانا نیز فضایی اختصاصی در ویندوز ۱۰ داشت).
کوپایلت تمامی کاربران ویندوز ۱۱ را به کاربر حرفه‌ای تبدیل می‌کند
مایکروسافت تأکید کرده که ویندوز کوپایلت «دستیار شخصی» است. این شرکت به‌هنگام رونمایی کورتانا نیز این ابزار را «دستیار شخصی برای بهره‌وری» خطاب کرده بود.
از آن‌جایی که کوپایلت با ویندوز ادغام می‌شود، می‌توانید از این سرویس بخواهید «تنظیمات ویندوز را به‌گونه‌ای تغییر دهد که بتوانید تمرکز کنید.» ازطریق این فرمان‌های متنی می‌توان کارهای متنوعی انجام داد.
تبلیغات

سرویس ویندوز کوپایلت مبتنی‌بر همان فناوری‌های استفاده‌شده در Bing Chat است، به همین دلیل توسعه‌دهندگان می‌توانند پلاگین‌های ساخته‌شده برای موتور جست‌و‌جوی بینگ یا چت‌بات ChatGPT را به ویندوز کوپایلت نیز اضافه کنند. همین موضوع باعث می‌شود توانایی‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ در گذر زمان بهبود یابد.

مایکروسافت در ۶ ماه اخیر بارها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم گفته بود که هوش مصنوعی نقش پررنگی در آینده‌ی ویندوز ایفا می‌کند. پانوس پانای اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد هوش مصنوعی تمامی کارهایی را که در ویندوز انجام می‌دهید، بازسازی می‌‌کند.
بسیاری از تحلیلگران اعتقاد داشتند که مایکروسافت رونمایی قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تا زمان انتشار ویندوز ۱۲ به تعویق می‌اندازد، با این‌حال ردموندی‌ها مشخصا بیش‌از‌پیش به هوش مصنوعی اهمیت می‌دهند.
مایکروسافت در ماه آینده‌ی میلادی آزمایش سرویس ویندوز کوپایلت را به‌صورت عمومی شروع می‌کند. در زمانی نامشخص شاهد انتشار کوپایلت برای تمامی کاربران ویندوز ۱۱ خواهیم بود.

منبع : زومیت

خروج از نسخه موبایل