نماد سایت آسان نیوز

ملی‌پوش فوتبال کره جنوبی در چین بازداشت شد

3443534535 - ملی‌پوش فوتبال کره جنوبی در چین بازداشت شد

شانگهای، چین – سون جون هو، مدافع کره‌ای تیم شاندونگ تایشان، در پیوند با پرونده‌ای مربوط به فساد و تبانی در فوتبال چین، توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

منابع آگاه در کره‌جنوبی خبر دادند که سون، روز جمعه در فرودگاه شانگهای دستگیر شده است. مقامات کره‌جنوبی خواستار دسترسی کنسولی به این بازیکن شده‌اند تا از جزئیات اتهامات علیه او مطلع شوند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این خبر اعلام کرد که این کشور “با حاکمیت قانون اداره می‌شود” و در مورد این پرونده نیز “بر اساس قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد.”

باشگاه شاندونگ تایشان تاکنون هیچ واکنشی به بازداشت سون نشان نداده و تنها در پیامی در شبکه اجتماعی ویبو، تولد ۳۱ سالگی او را تبریک گفته است.

سون که سابقه ۲۰ بار بازی ملی برای کره‌جنوبی را در کارنامه دارد، سال ۲۰۲۱ به شاندونگ پیوست و در همان سال به همراه این تیم قهرمان سوپر لیگ چین شد. او همچنین یکی از اعضای تیم ملی کره‌جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود.

فوتبال چین سابقه‌ای طولانی در زمینه تبانی و فساد دارد. در ماه‌های اخیر، چهار مقام فوتبال این کشور به اتهام دست داشتن در رسوایی‌های مشابه بازداشت شده‌اند.

بازداشت سون در حالی رخ می‌دهد که فوتبال کره‌جنوبی نیز با پرونده‌ای مشابه روبرو است. ماه گذشته، تمامی اعضای کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال این کشور به دلیل تلاش برای عفو بیش از ۱۰۰ نفر که به دلیل تبانی از فعالیت‌های فوتبال محروم شده بودند، مجبور به استعفا شدند.

خروج از نسخه موبایل