مایکروسافت با هدف نمایش قابلیتهای مدل هوش مصنوعی Muse در تولید گیمپلی، یک نسخه نمایشی از بازی Quake II را منتشر کرده است. این دمو که از طریق پلتفرم کوپایلت در دسترس است، به کاربران اجازه میدهد تا تجربهای از بازی تولید شده توسط هوش مصنوعی را مستقیماً در مرورگر خود داشته باشند.
این نسخه نمایشی که بخشی از پروژه Copilot for Gaming مایکروسافت است، اگرچه با گرافیک ابتدایی، نمایش تار دشمنان و تعاملات محدود همراه است و زمان بازی با آن نیز محدود شده است، اما نشاندهنده پیشرفتهای مدل Muse است. این مدل در نسخه جدید، با نرخ فریم و وضوح بالاتری نسبت به نمایشهای اولیه اجرا میشود. مایکروسافت تاکید کرده است که این دمو بیشتر به عنوان یک پیشنمایش از آینده احتمالی این فناوری ارائه شده است.
هدف از توسعه Muse، کمک به توسعهدهندگان بازی در فرآیند نمونهسازی و همچنین بررسی امکان بهبود و سازگار کردن بازیهای کلاسیک با سختافزارهای مدرن است. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی مایکروسافت، معتقد است که این فناوری میتواند به حفظ بازیهای قدیمی کمک کرده و آنها را برای پلتفرمهای مختلف قابل دسترس سازد.
انتظار میرود که مایکروسافت در آینده نزدیک، نسخههای آزمایشی بیشتری از بازیهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در بخش Copilot Labs منتشر کند.
کدام یک از این گزینهها به نظر شما مناسبتر است؟ یا اگر نظر خاصی در مورد نوع بازنویسی دارید، لطفاً بفرمایید.