پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ادامه رکوردشکنی‌های محمد صلاح

454545454543 - ادامه رکوردشکنی‌های محمد صلاح

محمد صلاح یک رکورد دیگر شکست تا لیورپول یک بر صفر برابر برنتفورد به پیروزی برسد و ششمین برد متوالی اش را به ثبت برساند.

لیورپول با 62 امتیاز از 35 بازی در رده پنجم قرار دارد به ترتیب با یک و سه امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد و نیوکاسل که روز گذشته بازی داشتند.

هو کردن سرود ملی

مثل اینکه کسی تعجب نکرد از اینکه هواداران لیورپول قبل از شروع بازی سرود ملی را هو کنند و اینگونه احساس خود نسبت به حاکمیت و تاجگذاری شاه چارلز را بروز دهند. احتمالاً روزنامه‌ها به این رفتار هواداران واکنش تندی نشان می‌دهند بخصوص در شهرهایی که با حکومت انگلیس همسو هستند.

صلاح به جرارد رسید

محمد صلاح با رکورد استیون جرارد برابر شد آن هم با 408 بازی کمتر. سلطان مصری صدمین گل خود در لیگ در آنفیلد را به ثمر رساند تا تیمش را به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار نگه دارد. از نظر برخی، صلاح فصل ضعیفی را پشت سر گذاشته اما این سی امین گل او در این فصل بود. او همچنین نخستین بازیکن تاریخ لیورپول شد که در 9 بازی پیاپی در آنفیلد گل زده است.

صلاح حالا چهارمین بازیکن تاریخ لیورپول است که در سه فصل پیاپی 30 گل یا بیشتر برای این تیم زده و با 186 گل در رده پنجم بهترین گلزنان تاریخ باشگاه با جرارد برابر شد. این بهترین فصل او نبوده اما ما درباره او کمی سختگیرانه قضاوت می‌کنیم.

خاکپوی چندپسته

وقتی ترکیب اصلی لیورپول اعلام شد، یک چیز که همه را شگفت‌زده کرد، حضور کودی خاکپو در نقش هافبک بود. چینش 1-3-2-4 به اندازه کافی عجیب بود اما این هلندی در پست شماره 8 به کار گرفته شد که معمولاً به جوردن هندرسون تعلق دارد و چندپسته بودن خود را به رخ کشید و مثل همه تیم خوب بود. او یک فرصت خوب را از دست داد اما پرتلاش و هوشمندانه بازی کرد و پاسخ اعتماد یورگن کلوپ به درک تاکتیکی اش را داد. علاوه بر خط میانی لیورپول، ترنت الکساندر آرنولد هم یک بازی فوق‌العاده انجام داد و پاس‌های خوبی ارسال کرد که یکی را داروین نونیس هدر داد.

تقلای نونیس

فصل اول نونیس در لیورپول عجیب بوده، گاهی با انتقادات غیرمنصفانه‌ای روبه‌رو می‌شود و البته نتوانسته انتظارات را برآورده کند. فرم این اروگوئه‌ای اخیراً بهتر شده اما مقابل برنتفورد کار خاصی نکرد. علاوه بر پاس ترنت، یک سانتر عالی از صلاح را هم تلف کرد. او با 18 لمس توپ کمترین آمار را در میان بازیکنان لیورپول داشت و به نظر می‌رسد اعتماد به نفسش را تا حدی از دست داده. او بعد از برد 6 بر یک مقابل لیدز 28 فروردین که یک گل زد و تنها مشارکتش روی گل در 10 بازی اخیر بوده، نه گل زده و نه پاس گل داده. لوییس دیاس، دیوگو ژوتا و خاکپو گزینه‌های قدرتمندی هستند و نونیس 23 ساله اگر می‌خواهد فصل بعد بازیکن ثابت تیم باشد، باید خیلی تلاش کند.

منبع : ایلنا

همچنین بررسی کنید ...

لوییس فیگو، ستاره سابق فوتبال جهان، به ایران سفر می‌کند

لوییس فیگو، ستاره سابق فوتبال جهان و یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، به …