دوومیدانی ایران در سراشیبی؛ تکرار المپیک آرزویی دست‌نیافتنی!

احسان مهاجر شجاعی، قهرمان پیشین دوومیدانی، در مصاحبه‌ای تند با انتقاد از وضعیت نابسامان این رشته ورزشی، از عدم وجود برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در فدراسیون دوومیدانی گلایه کرد.

رکوردها راکد، امیدهای ناچیز:

مهاجر شجاعی با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های لیگ الماس قطر، گفت: “با وجود کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی توسط برخی از ورزشکاران، اما رکوردها تفاوت چندانی با گذشته نداشتند و این موضوع نشان‌دهنده‌ی عدم پیشرفت قابل توجه در این رشته ورزشی است.”

فقدان چهره‌های جدید:

این قهرمان پیشین دوومیدانی با بیان اینکه سال‌هاست شاهد معرفی چهره‌های جدید در دوومیدانی ایران نیستیم، افزود: “دوومیدانی در این سال‌ها سیر نزولی را طی کرده و این روند همچنان ادامه دارد. متاسفانه دیگر انگیزه‌ای برای دنبال کردن این ورزش که روزی در آن افتخارآفرینی می‌کردم، ندارم.”

مدیریت ضعیف و فقدان تخصص:

مهاجر شجاعی، ریشه مشکلات دوومیدانی را در مدیریت ضعیف و فقدان تخصص در فدراسیون و هیات‌های ورزشی می‌داند. او می‌گوید: “افرادی در این حوزه پست می‌گیرند که نه تنها تخصصی در ورزش ندارند، بلکه فقط به دنبال چاپلوسی و بله قربان‌گویی هستند. افراد متخصص نیز به دلیل کنار گذاشته شدن، انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهند.”

تک‌ستاره‌ها قربانی بی‌برنامگی:

با وجود تاکید بر وجود استعدادهای بالقوه در میان جوانان ایرانی، مهاجر شجاعی معتقد است که فقدان برنامه‌ریزی مناسب، مانع از شکوفایی این استعدادها می‌شود. او می‌گوید: “در کشوری ۸۰ میلیونی، طبیعی است که شاهد ظهور تک‌ستاره‌هایی در رشته‌های مختلف باشیم، اما عدم برنامه‌ریزی برای پرورش و حمایت از آنها، باعث می‌شود که این استعدادها به هدر بروند.”

امید ناچیز به المپیک و بازی‌های آسیایی:

مهاجر شجاعی با ناامیدی از تکرار مدال المپیک و حتی درخشش در بازی‌های آسیایی، می‌گوید: “دوومیدانی ایران سال‌هاست از روزهای اوج خود فاصله گرفته و در حال حاضر، امیدواری به تکرار مدال المپیک آرزویی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. حتی باید نگران نتایج در بازی‌های آسیایی نیز باشیم.”

حضور قهرمانان سابق راهگشا نیست؟

در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر حضور قهرمانان سابق مانند احسان حدادی در پست‌های مدیریتی، مهاجر شجاعی گفت: “با توجه به وضعیت فعلی و عدم وجود برنامه‌ریزی صحیح، بعید به نظر می‌رسد که حضور این افراد بتواند تغییری در روند نزولی دوومیدانی ایجاد کند.”

همچنین بررسی کنید ...

آنچلوتی به پاس قدردانی از ستاره‌های رئال، دو روز مرخصی داد

سرمربی رئال مادرید پس از پیروزی در ال‌کلاسیکو، به بازیکنانش دو روز استراحت داد. رئال …