گروهی از کاربران پیکسل 6 پرو در کالیفرنیا از گوگل به دلیل داغ شدن بیش از حد این گوشی شکایت دستهجمعی کردهاند.
ادعای شاکیان:
شاکیان در این پرونده مدعی هستند که گوگل از نقص فنی پیکسل 6 پرو که باعث داغ شدن بیش از حد آن میشود، مطلع بوده اما بدون هیچ هشداری به مصرفکنندگان، به فروش این گوشی ادامه داده است.
اطلاع گوگل از نقص فنی:
در دادخواست این پرونده آمده است که گوگل قبل از شروع فروش پیکسل 6 پرو از نقص داغ شدن بیش از حد آن اطلاع داشته است. شواهدی مانند گزارشهای کاربران و کارشناسان مبنی بر داغ شدن بیش از حد این گوشی در حین استفادههای عادی، این ادعا را تأیید میکند.
درخواستهای شاکیان:
شاکیان در این پرونده خواستار موارد زیر هستند:
اطلاعرسانی گوگل به مصرفکنندگان در مورد مشکل داغ شدن پیکسل 6 پرو
فراخوانی گوشیهای مشکلدار توسط گوگل
پرداخت غرامت به کسانی که این گوشی را خریداری کردهاند
مراحل قانونی:
این پرونده در حال حاضر در مرحله ابتدایی قرار دارد و باید مراحل قانونی متعددی را طی کند. هنوز مشخص نیست که آیا این پرونده به نتیجه خواهد رسید یا خیر.
نقض قوانین:
شاکیان معتقدند که گوگل با عدم اطلاعرسانی به مصرفکنندگان در مورد مشکل داغ شدن پیکسل 6 پرو، قوانین زیر را نقض کرده است:
قانون راهکارهای حقوقی مصرفکنندگان کالیفرنیا
قانون تبلیغات نادرست
قانون رقابت ناعادلانه
قانون ضمانت مصرفکننده
اهمیت موضوع:
این پرونده میتواند تبعات مهمی برای گوگل و کاربران پیکسل 6 پرو داشته باشد. در صورت اثبات ادعای شاکیان، گوگل ممکن است مجبور به پرداخت غرامتهای سنگینی به کاربران این گوشی شود.