دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مایکروسافت در حال بررسی ساخت کنسول دستی ایکس باکس

شایعات داغی مبنی بر ورود مایکروسافت به بازار کنسول‌های دستی به گوش می‌رسد. یوتیوبر معروف Moore’s Law Is Dead مدعی شده که مایکروسافت در حال بررسی ساخت یک کنسول دستی جدید است.

345345345555 - مایکروسافت در حال بررسی ساخت کنسول دستی ایکس باکس

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سونی نیز در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک کنسول دستی جدید است. محبوبیت نینتندو سوییچ و استیم دک نشان می‌دهد که تقاضا برای این نوع کنسول‌ها در حال افزایش است.

مایکروسافت سابقه‌ای در زمینه ساخت کنسول دستی دارد. دو دهه پیش، شایعات زیادی در مورد کنسول دستی ایکس باکس به نام “Xboy” وجود داشت، اما این کنسول هرگز به بازار عرضه نشد.

اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت دوباره به این بازار علاقه‌مند شده است. تام هندرسون، روزنامه‌نگار معروف، در توییتر خود نوشت که «شرط می‌بندد ایکس باکس نیز در حال بررسی ساخت یک کنسول دستی است». جز کوردن، از编辑ان ویندوز سنترال، این خبر را تأیید کرد و گفت که «ایکس باکس به معنای واقعی کلمه چندین پروژه سخت‌افزاری جدید را در چند هفته گذشته استارت زده».

احتمالاً یکی از این پروژه‌ها به کنسول دستی ایکس باکس مرتبط خواهد بود. این کنسول می‌تواند از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کند و بر روی بازی‌های گیم پس و فروشگاه ایکس باکس تمرکز داشته باشد.

همچنین بررسی کنید ...

برچسب “بهبود یافته برای PS5 Pro”: چه ویژگی‌هایی برای دریافت آن لازم است؟

سونی برای اولین بار در PS4 Pro از عبارت “Enhanced” استفاده کرد تا نشان دهد …