نماد سایت آسان نیوز

بازداشت اعضای 23 گروه و شبکه اخلالگر کلان ارزی

324234234 - بازداشت اعضای 23 گروه و شبکه اخلالگر کلان ارزی

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات گسترده‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه‌ سازمان‌یافته، شناسایی و دستگیر شدند.

با اقدامات گسترده‌‌ اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، ۷۱ نفر از اخلالگران کلان ارزی در قالب ۲۳ گروه و تعدادی شبکه‌ سازمان‌یافته، شناسایی و دستگیر شدند.

عوامل این شبکه‌ها با انجام فعالیت‌های غیرقانونی و اقدامات مجرمانه‌ گوناگون در استان‌های کردستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، البرز، مازندران، ایلام و کرمان به بی‌ثباتی بازار ارز، ایجاد نوسانات غیرعادی قیمتی و هدر رفت منابع ارزی کشور دامن می‌زدند.

از جمله شبکه‌های شناسایی شده عبارتند از:

۱- با رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته، ۱۴ گروه اخلالگر ارزی متشکل از افراد و صرافان غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌کردند، شناسایی و در این راستا ۲۳ نفر با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند و بیش از یکصد نفر احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.

۲- شش شبکه موسوم به معاملات فردایی و فعالان غیرمجاز ارزی شناسایی و۳۱ نفر از عناصر اصلی آن‌ها که از طریق تأسیس چندین اتاق معاملاتی ارز و طلا در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به انجام معاملات غیرقانونی، قیمت‌گذاری جعلی و قاچاق حرفه‌ای ارز می‌کردند، دستگیر و به مرجع محترم قضایی تحویل شدند.

۳- متهمان اصلی یک شبکه بزرگ ارز دیجیتال که به انواع تخلفات از جمله خرید و فروش غیرقانونی ارزِ باندهای قمار و غیره مشغول بودند، در تور اطلاعاتی قرار گرفته و عوامل آن بازداشت شدند.

۴- شبکه‌ دیگر متشکل از دلالان ارزی بودند که با سوءاستفاده از بخشنامه‌ بانک مرکزی برای توزیع ارز مسافرتی و سهمیه‌ای به متقاضیان، مبادرت به شناسایی افراد دارای گذرنامه و جمع‌آوری ارز مسافرتی نموده و ارزهای تخصیصی را پس از جمع‌آوری، از طریق سرشبکه اصلی به یکی از کشورهای همجوار منتقل می‌کردند کلیه عوامل این شبکه بازداشت شدند.

۵- با رصدهای اطلاعاتی به عمل آمده، ادمین یکی از مؤثرترین گروه‌ها و کانال‌های قیمت‌گذار شناسایی، دستگیر و کانال مذکور نیز تعطیل گردید.

در پایان به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که وزارت اطلاعات ضمن رصد اطلاعاتی فضای اقتصادی و بازار ارز کشور، قاطعانه با عوامل اقدامات مجرمانه و اخلالگرانِ مؤثر بر نوسانات ارزی و اقتصادی کشور برخورد نموده و خواهد کرد.

منبع : فارس

خروج از نسخه موبایل